Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
lat obfitowały w coraz to nowsze koncepcje w tym zakresie, które zamyka koncepcja TQM. Trudno jest datować poszczególne fazy rozwoju zarządzania jakością, gdyż przebiegały one różnie w poszczególnych państwach, regionach, gałęziach gospodarki, przedsiębiorstwach oraz w teorii i praktyce. Poza tym, w kolejnych fazach stosowano równolegle rozwiązania z faz wcześniejszych. Także współcześnie, w różnych miejscach można zaobserwować stosowanie pełnego przekroju koncepcji zarządzania jakością. Uwzględniając powyższe uwagi, zestawiono charakterystyczne etapy i koncepcje w rozwoju zarządzania jakością:
A. Kontrola techniczna
Jej miejsce w strukturze organizacyjnej znajduje się w jednostkach produkcyjnych (pion produkcji lub pion techniczny). Akcentuje funkcje kontrolne odniesione do stanowiska roboczego. Obiektem kontroli
lat obfitowały w coraz to nowsze koncepcje w tym zakresie, które zamyka koncepcja TQM. Trudno jest datować poszczególne fazy rozwoju zarządzania jakością, gdyż przebiegały one różnie w poszczególnych państwach, regionach, gałęziach gospodarki, przedsiębiorstwach oraz w teorii i praktyce. Poza tym, w kolejnych fazach stosowano równolegle rozwiązania z faz wcześniejszych. Także współcześnie, w różnych miejscach można zaobserwować stosowanie pełnego przekroju koncepcji zarządzania jakością. Uwzględniając powyższe uwagi, zestawiono charakterystyczne etapy i koncepcje w rozwoju zarządzania jakością:<br>A. Kontrola techniczna<br>Jej miejsce w strukturze organizacyjnej znajduje się w jednostkach produkcyjnych (pion produkcji lub pion techniczny). Akcentuje funkcje kontrolne odniesione do stanowiska roboczego. Obiektem kontroli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego