Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
unigenitum (s. 29-30, prz. 142), następnie zaś pojawiająca się
w wersie Et iterum venturus est wraz z tekstem cum gloria oraz cuius regni non
erit finis (s. 38), wreszcie powracająca w końcowym Amen (s. 44). W Mszy nr
3, zwłaszcza w częściach Gloria i Credo, organy stanowią partię koncertującą,
współtworząc wraz z chórem rodzaj narracji dynamicznej, pełnej blasku, z charakterystycznymi
skrętami tonalnymi (s. 12-13, prz. 143). Skromniejszą funkcję towarzyszenia,
niekiedy z samodzielnym materiałem, pełnią organy w Mszy nr 4.
Z tego z konieczności ogólnego omówienia wyłania się interesująca osobowość
Nowowiejskiego jako twórcy mszy łacińskich pierwszej połowy stulecia; można
bowiem
unigenitum (s. 29-30, prz. 142), następnie zaś pojawiająca się <br>w wersie Et iterum venturus est wraz z tekstem cum gloria oraz cuius regni non <br>erit finis (s. 38), wreszcie powracająca w końcowym Amen (s. 44). W Mszy nr <br>3, zwłaszcza w częściach Gloria i Credo, organy stanowią partię koncertującą, <br>współtworząc wraz z chórem rodzaj narracji dynamicznej, pełnej blasku, z charakterystycznymi <br>skrętami tonalnymi (s. 12-13, prz. 143). Skromniejszą funkcję towarzyszenia, <br>niekiedy z samodzielnym materiałem, pełnią organy w Mszy nr 4.<br> Z tego z konieczności ogólnego omówienia wyłania się interesująca osobowość <br>Nowowiejskiego jako twórcy mszy łacińskich pierwszej połowy stulecia; można <br>bowiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego