Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
w niewielkiej liczbie. Z czasem produkcja rosła, jednak Rover wkrótce znalazł się na pierwszym zakręcie za sprawą nietrafionej licencji na samochód niemieckiej marki Peter & Moritz. Nowe auta marnie się sprzedawały i nad fabryką pojawiło się widmo bankructwa. W 1928 r. w firmie pojawił się nowy charyzmatyczny dyrektor Spencer Wilks, który - wspomagany przez brata, zdolnego konstruktora - wyciągnął Rovera z tarapatów. Powstały nowe modele aut klasy średniej. Rover ugruntował sobie pozycję w przemyśle motoryzacyjnym jako producent wygodnych i solidnych, choć nieco mieszczańskich pojazdów.

Ich wytwarzanie przerwano w czasie II wojny, bo Rover musiał się skoncentrować na produkcji silników lotniczych. Po wojnie wznowiono produkcję
w niewielkiej liczbie. Z czasem produkcja rosła, jednak Rover wkrótce znalazł się na pierwszym zakręcie za sprawą nietrafionej licencji na samochód niemieckiej marki Peter &amp; Moritz. Nowe auta marnie się sprzedawały i nad fabryką pojawiło się widmo bankructwa. W 1928 r. w firmie pojawił się nowy charyzmatyczny dyrektor Spencer Wilks, który - wspomagany przez brata, zdolnego konstruktora - wyciągnął Rovera z tarapatów. Powstały nowe modele aut klasy średniej. Rover ugruntował sobie pozycję w przemyśle motoryzacyjnym jako producent wygodnych i solidnych, choć nieco mieszczańskich pojazdów.<br><br>Ich wytwarzanie przerwano w czasie II wojny, bo Rover musiał się skoncentrować na produkcji silników lotniczych. Po wojnie wznowiono produkcję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego