Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
w tej sytuacji Cannes próbuje się zmieniać.
O Gilesie Jacobie, chociaż kieruje imprezą od pięciu lat, można powiedzieć, że w ostatnim ćwierćwieczu miał największy wpływ na jej kształt. Przez 23 lata był dyrektorem artystycznym, czyli osobą odpowiedzialną za selekcję filmów. To pod jego kierownictwem w latach 80. i 90. festiwal "wychował" grupę stałych uczestników, mogą- cych zawsze liczyć na miejsce w głównym konkursie (m.in. Jarmusch, bracia Coen, Wong Kar Wai).
Jednym z sukcesów Jacoba jako selekcjonera filmów była kontynuacja cennej canneńskiej tradycji - dostrzegania nowych zjawisk filmowych. Od lat 60. festiwal potrafił bulwersować obecnością filmów ostro polaryzujących nastroje, dopiero z czasem
w tej sytuacji Cannes próbuje się zmieniać. <br>O Gilesie Jacobie, chociaż kieruje imprezą od pięciu lat, można powiedzieć, że w ostatnim ćwierćwieczu miał największy wpływ na jej kształt. Przez 23 lata był dyrektorem artystycznym, czyli osobą odpowiedzialną za selekcję filmów. To pod jego kierownictwem w latach 80. i 90. festiwal "wychował" grupę stałych uczestników, mogą- cych zawsze liczyć na miejsce w głównym konkursie (m.in. Jarmusch, bracia Coen, Wong Kar Wai). <br>Jednym z sukcesów Jacoba jako selekcjonera filmów była kontynuacja cennej canneńskiej tradycji - dostrzegania nowych zjawisk filmowych. Od lat 60. festiwal potrafił bulwersować obecnością filmów ostro polaryzujących nastroje, dopiero z czasem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego