tu umrzeć w pierwszych dniach okupacji.<br>Zaczynał jak każdy młody od recenzji i artykułów, drukowanych jeszcze w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia w warszawskim "Głosie", później, w różnych okresach, współpracował z czołowymi dziennikami stolicy: z "Gazetą Polską", "Kurierem Warszawskim" i "Kurierem Porannym". Był nie tylko pisarzem, ale i organizatorem życia artystycznego, wydawcą i redaktorem, brał aktywny udział w działalności paryskich towarzystw społeczno-kulturalnych, powołanych do utrzymywania związków intelektualnych i artystycznych między Polską i Francją, redagował pisma poświęcone tej idei: <name type="tit">"La Pologne Contemporaine"</> i <name type="tit">"La Révue de Pologne"</>. Jako krytyk był typowym przedstawicielem kierunku impresjonistycznego, zapewne pod wpływem wzorów francuskich: <name type="person">Anatola France'a</> czy