Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2895
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
kostiumową "Walkirii" w Bayreuth. Przeziębiłem się. Na szczęście, mimo chrypy, próba poszła dobrze.
Pracował pan z Franco Zeffirellim, m.in. w niezapomnianych wersjach filmowych "Otella" i "Traviaty". Czy to pana ulubiony reżyser?
Jeden z ulubionych. Chyba z nim zrealizowałem też najwięcej przedsięwzięć teatralnych.
Czy wersja filmowa opery stawia śpiewakowi jakieś wyjątkowe wymagania?
Najtrudniejsze, że poszczególne sceny powstają w krótkich sekwencjach, nie chronologicznie, i trzeba w sobie wytworzyć odpowiednie emocje na zawołanie. Inaczej niż w teatrze, gdzie opowiada się zamkniętą historię.
Jaka jest przyszłość telewizyjnych spektakli, jak np. "Tosca" z 1992 r. z pana udziałem, a ostatnio "Traviata" - granych na żywo przed
kostiumową &lt;name type="tit"&gt;"Walkirii"&lt;/&gt; w &lt;name type="place"&gt;Bayreuth&lt;/&gt;. Przeziębiłem się. Na szczęście, mimo chrypy, próba poszła dobrze.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Pracował pan z &lt;name type="person"&gt;Franco Zeffirellim&lt;/&gt;, m.in. w niezapomnianych wersjach filmowych &lt;name type="tit"&gt;"Otella"&lt;/&gt; i &lt;name type="tit"&gt;"Traviaty"&lt;/&gt;. Czy to pana ulubiony reżyser?&lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;Jeden z ulubionych. Chyba z nim zrealizowałem też najwięcej przedsięwzięć teatralnych.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Czy wersja filmowa opery stawia śpiewakowi jakieś wyjątkowe wymagania?&lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;Najtrudniejsze, że poszczególne sceny powstają w krótkich sekwencjach, nie chronologicznie, i trzeba w sobie wytworzyć odpowiednie emocje na zawołanie. Inaczej niż w teatrze, gdzie opowiada się zamkniętą historię.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Jaka jest przyszłość telewizyjnych spektakli, jak np. &lt;name type="tit"&gt;"Tosca"&lt;/&gt; z 1992 r. z pana udziałem, a ostatnio &lt;name type="tit"&gt;"Traviata"&lt;/&gt; - granych na żywo przed
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego