Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
przedstawienie, umocnił na długo francuski stereotyp Polaka-bohatera i idealisty, ochoczo ginącego za wolność, ojczyznę i wiarę. Teatr go skutecznie utrwalił.

Rozdział 6 DYSKURS Z PUBLICZNOŚCIĄ, CZYLI POETYKA POPROMIENIOWEJ PRZEDMOWY

Pośród przedmów, jakimi romantyczni autorzy opatrywali dramaty, wyraźnie wyróżniają się te, które ukazywały się w popremierowych edycjach sztuk. Pisane (lub wykańczane) najczęściej bezpośrednio po premierze, ukazywały się drukiem w ciągu najbliższych dni. W przypadku teatralnego sukcesu ich głównym zadaniem była elegancka autoprezentacja dzieła (taka jest na przykład przedmowa do Ruy Blasa Wiktora Hugo). O wiele ciekawsze są te, które towarzyszyły sztukom źle przyjętym przez publiczność lub zakazanym po premierze przez cenzurę
przedstawienie, umocnił na długo francuski stereotyp Polaka-bohatera i idealisty, ochoczo ginącego za wolność, ojczyznę i wiarę. Teatr go skutecznie utrwalił.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 6 DYSKURS Z PUBLICZNOŚCIĄ, CZYLI POETYKA POPROMIENIOWEJ PRZEDMOWY&lt;/&gt;<br><br>Pośród przedmów, jakimi romantyczni autorzy opatrywali dramaty, wyraźnie wyróżniają się te, które ukazywały się w popremierowych edycjach sztuk. Pisane (lub wykańczane) najczęściej bezpośrednio po premierze, ukazywały się drukiem w ciągu najbliższych dni. W przypadku teatralnego sukcesu ich głównym zadaniem była elegancka autoprezentacja dzieła (taka jest na przykład przedmowa do Ruy Blasa Wiktora Hugo). O wiele ciekawsze są te, które towarzyszyły sztukom źle przyjętym przez publiczność lub zakazanym po premierze przez cenzurę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego