Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 03.12 (11)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju i Integracji Środowisk Szkolnych Bliżej Dziecka. Wyniki przeprowadzanych przez stowarzyszenie badań za każdym razem zaskakują nauczycieli: jedna trzecia uczniów uważa się za ofiary rówieśniczej przemocy. - Wystarczą mi dwie godziny, by zauważyć, kto w klasie jest ofiarą mobbingu mówi Milczarek.
Mobbing, czyli długotrwałe nękanie, izolowanie i psychiczne wykańczanie dziecka przez rówieśników, przebiega zwykle przy braku reakcji nauczyciela. Łatwiej zauważyć, że ktoś jest pobity, dużo trudniej - że jest szykanowany przez klasę, atakowany złośliwymi docinkami czy plotkami. - Nauczyciel musi wiedzieć, jak rozmawiać z uczniami. Ani ofiara, ani neutralny świadek nie alarmują go o sprawie, bo uczniowie boją się sprawców i
Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju i Integracji Środowisk Szkolnych Bliżej Dziecka. Wyniki przeprowadzanych przez stowarzyszenie badań za każdym razem zaskakują nauczycieli: jedna trzecia uczniów uważa się za ofiary rówieśniczej przemocy. - Wystarczą mi dwie godziny, by zauważyć, kto w klasie jest ofiarą mobbingu mówi Milczarek.<br>Mobbing, czyli długotrwałe nękanie, izolowanie i psychiczne wykańczanie dziecka przez rówieśników, przebiega zwykle przy braku reakcji nauczyciela. Łatwiej zauważyć, że ktoś jest pobity, dużo trudniej - że jest szykanowany przez klasę, atakowany złośliwymi docinkami czy plotkami. - Nauczyciel musi wiedzieć, jak rozmawiać z uczniami. Ani ofiara, ani neutralny świadek nie alarmują go o sprawie, bo uczniowie boją się sprawców i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego