Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
paradoksowa, ponieważ odrzuca przeciwieństwo dobra i zła, czyniąc
swoim ideałem 'wielkie miłosierdzie' (sanskr. mahakaruna; chiń. dabei; jap.
daihi), płynące ze współodczuwania, które nie może być uwięzione w literze
prawa, gdyż jest duchem prawa. Tak rozumiane miłosierdzie jest logiczną
Buddyzm Wielkiego Wozu (sanskr. mahayana; chiń. dacheng; jap. daijo) - nurt
buddyzmu, który wykształcił się między I wiekiem p.n.e. a I wiekiem n.e. w Indiach. Ideałem Wielkiego Wozu jest 'istota oświecona' (sanskr. bodhisattva; chiń. pusa; jap. bosatsu), która nie dąży do własnego 'oświecenia', ale altruistycznie poświęca swoją egzystencję dla zbawienia wszystkich istot żywych.

konsekwencją wizji rzeczywistości 'absolutnie sprzecznej samotożsamości',
w której
paradoksowa, ponieważ odrzuca przeciwieństwo dobra i zła, czyniąc <br>swoim ideałem 'wielkie miłosierdzie' (sanskr. mahakaruna; chiń. dabei; jap. <br>daihi), płynące ze współodczuwania, które nie może być uwięzione w literze <br>prawa, gdyż jest duchem prawa. Tak rozumiane miłosierdzie jest logiczną <br>Buddyzm Wielkiego Wozu (sanskr. mahayana; chiń. dacheng; jap. daijo) - nurt <br>buddyzmu, który wykształcił się między I wiekiem p.n.e. a I wiekiem n.e. w Indiach. Ideałem Wielkiego Wozu jest 'istota oświecona' (sanskr. bodhisattva; chiń. pusa; jap. bosatsu), która nie dąży do własnego 'oświecenia', ale altruistycznie poświęca swoją egzystencję dla zbawienia wszystkich istot żywych. <br>&lt;page nr=19&gt;<br>konsekwencją wizji rzeczywistości 'absolutnie sprzecznej samotożsamości', <br>w której
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego