Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
komunikacji. Wymiania się w zasadzie przedmioty posiadające wartość, działające jako naturalny bodziec (bo w ten sposób najłatwiej jest nawiązać więź), ale - aby zapewnić wzajemność na każdym poziomie wymiany - tworzy się określony system o charakterze symbolicznym. Jest to system relacji, w którym poszczególne przedmioty stają się znakami i jako takie są wymieniane. Powstanie takiego systemu znaków umożliwia właśnie myślenie symboliczne. Istnienie każdego systemu (np. matrymonialnego, językowego czy jakiegoś innego) związane jest ściśle z funkcją wymiany.
Istotą społeczeństwa i więzi społecznej jest więc nawiązanie symbolicznej komunikacji; ma ona przezwyciężyć postrzeżoną przez myśl symboliczną opozycję między jednostkami a grupami społecznymi. Ostatecznie więc kultura jest
komunikacji. Wymiania się w zasadzie przedmioty posiadające wartość, działające jako naturalny bodziec (bo w ten sposób najłatwiej jest nawiązać więź), ale - aby zapewnić wzajemność na każdym poziomie wymiany - tworzy się określony system o charakterze symbolicznym. Jest to system relacji, w którym poszczególne przedmioty stają się znakami i jako takie są wymieniane. Powstanie takiego systemu znaków umożliwia właśnie myślenie symboliczne. Istnienie każdego systemu (np. matrymonialnego, językowego czy jakiegoś innego) związane jest ściśle z funkcją wymiany.<br>Istotą społeczeństwa i więzi społecznej jest więc nawiązanie symbolicznej komunikacji; ma ona przezwyciężyć postrzeżoną przez myśl symboliczną opozycję między jednostkami a grupami społecznymi. Ostatecznie więc kultura jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego