Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Wrocławska
Nr: 8.01
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1999
zawodowego. - To był system, który stworzono dla typu gospodarki planowej. Odeszliśmy od tej gospodarki, a system mamy dokładnie z tamtej epoki - uważa. - "Zawodówki" nie wybiera się dobrowolnie. Jeśli człowiek miał złe oceny, ale chce się dalej kształcić, właściwie nie ma wyboru - tłumaczy Bartosz Obuchowski, student ekonomii. Jako młody chłopak nie wyobrażał sobie nauki w "zawodówce". - Poziom takich szkół jest niski, a baza dydaktyczna odbiega od ideału. - Musimy stworzyć taki system kształcenia zawodowego, który nie będzie zamykać możliwości kształcenia na poziomie wyższym - wyjaśnia minister Handke. Jak twierdzi, istotą reformy edukacji zawodowej jest przygotowanie absolwentów "maksymalnie elastycznych" do rynku pracy. Elastyczność ta pozwoliłaby im
zawodowego. - To był system, który stworzono dla typu gospodarki planowej. Odeszliśmy od tej gospodarki, a system mamy dokładnie z tamtej epoki - uważa. - "Zawodówki" nie wybiera się dobrowolnie. Jeśli człowiek miał złe oceny, ale chce się dalej kształcić, właściwie nie ma wyboru - tłumaczy Bartosz Obuchowski, student ekonomii. Jako młody chłopak nie wyobrażał sobie nauki w "zawodówce". - Poziom takich szkół jest niski, a baza dydaktyczna odbiega od ideału. - Musimy stworzyć taki system kształcenia zawodowego, który nie będzie zamykać możliwości kształcenia na poziomie wyższym - wyjaśnia minister Handke. Jak twierdzi, istotą reformy edukacji zawodowej jest przygotowanie absolwentów "maksymalnie elastycznych" do rynku pracy. Elastyczność ta pozwoliłaby im
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego