Typ tekstu: Rozmowa bezpośrednia
Tytuł: Rozmowa o szkole,o uczelni, o egzaminach
Rok: 1999
to zależy jak to wykorzysta. U nas tak było na matematyce. Już pod koniec pierwszej klasy pan Dąbrowski zapytał jedną dziewczynę i nie umiała nic kompletnie. Ale mówi do niej: No, że jesteś dobrą, dobrą uczennicą, to ci jedynki nie postawię. I do klasy: Widzicie, jak, jak człowiek sobie opinię wyrobi, tak, tak potem jest.
- Tak.
- Tak może być.
- Ale nie, to tak: w pierwszej klasie trzeba się uczyć cały czas, bo trzeba wyrobić opinię; w drugiej to jeszcze cię mogą sprawdzić, to jeszcze musisz troszeczkę się uczyć; w trzeciej to już możesz zaczynać tak sobie, tak, właśnie na tej opinii
to zależy jak to wykorzysta. U nas tak było na matematyce. Już pod koniec pierwszej klasy pan Dąbrowski zapytał jedną dziewczynę i nie umiała nic kompletnie. Ale mówi do niej: &lt;q&gt;No, że jesteś dobrą, dobrą uczennicą, to ci jedynki nie postawię.&lt;/&gt; I do klasy: &lt;q&gt;Widzicie, jak, jak człowiek sobie opinię wyrobi, tak, tak potem jest&lt;/&gt;. &lt;/&gt;<br>&lt;WHO2&gt;- Tak. &lt;/&gt;<br>&lt;WHO3&gt;- Tak może być.&lt;/&gt; <br>&lt;WHO1&gt;- Ale nie, to tak: w pierwszej klasie trzeba się uczyć cały czas, bo trzeba wyrobić opinię; w drugiej to jeszcze cię mogą sprawdzić, to jeszcze musisz troszeczkę się uczyć; w trzeciej to już możesz zaczynać tak sobie, tak, właśnie na tej opinii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego