Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
badanie. Inni klienci w sklepach i supermarketach na kupowanie alkoholu przez młodzież reagowali bardzo rzadko (zaledwie 44 osoby na ponad 1000).
Alkohol kupuje się równie łatwo w mieście i na wsi, w hipermarketach i w małych sklepach monopolowych. Odrobinę łatwiej jest kupić nieletniemu piwo niż wódkę, choć i w przypadku wysokoprocentowych trunków 70 proc. sprzedawców nie spytało klientów o wiek. Grozi za to kara grzywny lub utrata koncesji na sprzedaż alkoholu.
Dzisiaj rusza kampania, która ma zachęcić sprzedawców do sprawdzania wieku klientów. Organizuje ją PARPA, finansuje przemysł browarniczy. - Nie wydaje mi się to kontrowersyjne - zapewnia Preisner. - Działamy w dobrej wierze. Browary
badanie. Inni klienci w sklepach i supermarketach na kupowanie alkoholu przez młodzież reagowali bardzo rzadko (zaledwie 44 osoby na ponad 1000).<br>Alkohol kupuje się równie łatwo w mieście i na wsi, w hipermarketach i w małych sklepach monopolowych. Odrobinę łatwiej jest kupić nieletniemu piwo niż wódkę, choć i w przypadku wysokoprocentowych trunków 70 proc. sprzedawców nie spytało klientów o wiek. Grozi za to kara grzywny lub utrata koncesji na sprzedaż alkoholu.<br>Dzisiaj rusza kampania, która ma zachęcić sprzedawców do sprawdzania wieku klientów. Organizuje ją &lt;name type="org"&gt;PARPA&lt;/&gt;, finansuje przemysł browarniczy. - Nie wydaje mi się to kontrowersyjne - zapewnia &lt;name type="person"&gt;Preisner&lt;/&gt;. - Działamy w dobrej wierze. Browary
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego