Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Paryżu; inspirowany przez Wiktora Hugo, miał wcielać marzenia poetów o teatrze romantycznym. Był to mieszczący się przy Wielkich Bulwarach teatr Renaissance. Gdy go otwierano, Gérard de Nerval pisał: . Przywilej na otwarcie teatru Renaissance (wyjednany przez Hugo) otrzymał Antenor Joly. Przywilej ów ograniczał wprawdzie drastycznie prawa teatru: wolno w nim było wystawiać komedie (ale nie tragedie), dramaty, opery (ale najwyżej dwuaktowe) i wodewile. Zakazy przekraczano wystawiając na przykład pełne opery (wielkim powodzeniem cieszyła się np. Łucja z Lamermooru Dionizettiego), a władze administracyjne nie protestowały. Jednak gdy się okazało, że nowy teatr odbiera publiczność subsydiowanym scenom operowym, potraktowano te wykroczenia jako decydujący argument
Paryżu; inspirowany przez Wiktora Hugo, miał wcielać marzenia poetów o teatrze romantycznym. Był to mieszczący się przy Wielkich Bulwarach teatr Renaissance. Gdy go otwierano, Gérard de Nerval pisał: <gap>. Przywilej na otwarcie teatru Renaissance (wyjednany przez Hugo) otrzymał Antenor Joly. Przywilej ów ograniczał wprawdzie drastycznie prawa teatru: wolno w nim było wystawiać komedie (ale nie tragedie), dramaty, opery (ale najwyżej dwuaktowe) i wodewile. Zakazy przekraczano wystawiając na przykład pełne opery (wielkim powodzeniem cieszyła się np. Łucja z Lamermooru Dionizettiego), a władze administracyjne nie protestowały. Jednak gdy się okazało, że nowy teatr odbiera publiczność subsydiowanym scenom operowym, potraktowano te wykroczenia jako decydujący argument
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego