Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
to Tuileries czy Saint Cloud, po czym miał widz odróżnić wzgórza Montereau od wzgórz Borodino? Tekst mówiony na scenie nie zawiera żadnych informacji, które by zawierały wskazówki lokalizacyjne. W każdym razie ten dramat Dumasa z pewnością zaćmił powstające jak grzyby po deszczu w porewolucyjnym Paryżu sztuki ku czci Napoleona. Zdążono wystawić ich aż sześć, zanim złożył swoje dzieło w Odéonie.
Wyrazem autorskiej swobody była w sztukach Dumasa rozmaitość form finału. Czasem był "pół-otwarty": bohatera czeka pewna śmierć, musi ją ponieść, bo zabił właśnie heroinę (w Antony, w Richardzie Darlingtonie), bo ją zhańbił (Henryk III i jego dwór); ale okrucieństwo nie
to Tuileries czy Saint Cloud, po czym miał widz odróżnić wzgórza Montereau od wzgórz Borodino? Tekst mówiony na scenie nie zawiera żadnych informacji, które by zawierały wskazówki lokalizacyjne. W każdym razie ten dramat Dumasa z pewnością zaćmił powstające jak grzyby po deszczu w porewolucyjnym Paryżu sztuki ku czci Napoleona. Zdążono wystawić ich aż sześć, zanim złożył swoje dzieło w Odéonie.<br>Wyrazem autorskiej swobody była w sztukach Dumasa rozmaitość form finału. Czasem był "pół-otwarty": bohatera czeka pewna śmierć, musi ją ponieść, bo zabił właśnie heroinę (w Antony, w Richardzie Darlingtonie), bo ją zhańbił (Henryk III i jego dwór); ale okrucieństwo nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego