nowej kultury na<br>gruzach starej, dotychczasowej. Te dwa momenty - polityczny i kulturowy<br>- przeplatają się wciąż i są ze sobą ściśle związane. Obok świadomego,<br>w jakimś stopniu, ruchu obejmującego znaczną liczbę młodzieży - w<br>Europie zatrzymywano rokrocznie około 10 000 hippiesów bezdomnych,<br>przemieszczających się bezplanowo w poszukiwaniu inspiracji do<br>twórczości oraz narkotyków wywołujących barwne wizje - podobną postawę<br>zajęła niemal cała ówczesna młodzież, zafascynowana mitem nowej utopii;<br>zwłaszcza poddały się temu jednostki wrażliwe o zainteresowaniach<br>artystycznych. Zapewne, kolebką ruchu kontestatorskiego młodzieży były<br>idee społeczno-polityczne po obu wielkich wojnach: pacyfizm,<br>antyrasizm, komunizm, demokratyzm, anarchizm, dążenie do stworzenia<br>uniwersalnej kultury antyelitarnej. Najbardziej znaną formą protestów