Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
organizacji i jej otoczenia. Ogólny model zarządzania jakością w organizacji w ujęciu cybernetycznym przedstawiono na rysunku 3.2.
Zarządzaniem jakością zajmuje się system zarządzający, a jego skutki dotyczą systemu zarządzanego i całej organizacji oraz otoczenia. Skutki te rozprzestrzeniają się poprzez wzajemne oddziaływania o charakterze materialnym, energetycznym i informacyjnym. W zbiorach wzajemnych oddziaływań występują zasilenia, które z założenia mają charakter korzystny (pozytywny) dla organizacji i/lub otoczenia, a także - zakłócenia, które są oceniane negatywnie. Na rysunku 3.2 przedstawiono sprzężenia systemu zarządzającego z systemem zarządzanym (obydwa zaprezentowano jako systemy względnie odosobnione) i z otoczeniem organizacji. Sprzężenia te występują w postaci:
sygnałów zarządczych, generowanych
organizacji i jej otoczenia. Ogólny model zarządzania jakością w organizacji w ujęciu cybernetycznym przedstawiono na rysunku 3.2.<br> Zarządzaniem jakością zajmuje się system zarządzający, a jego skutki dotyczą systemu zarządzanego i całej organizacji oraz otoczenia. Skutki te rozprzestrzeniają się poprzez wzajemne oddziaływania o charakterze materialnym, energetycznym i informacyjnym. W zbiorach wzajemnych oddziaływań występują zasilenia, które z założenia mają charakter korzystny (pozytywny) dla organizacji i/lub otoczenia, a także - zakłócenia, które są oceniane negatywnie. Na rysunku 3.2 przedstawiono sprzężenia systemu zarządzającego z systemem zarządzanym (obydwa zaprezentowano jako systemy względnie odosobnione) i z otoczeniem organizacji. Sprzężenia te występują w postaci:<br> sygnałów zarządczych, generowanych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego