Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów.
Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, ponieważ wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i jego pozycja negocjacyjna względem dostawców. Analiza udziałów rynkowych na rynku Unii Europejskiej powinna być obecnie zweryfikowana, ponieważ w wyniku rozwoju procesu integracji i wprowadzania zasad jednolitego rynku wewnętrznego zmienia się sytuacja przedsiębiorstw.
Powinno nastąpić przewartościowanie tych wskaźników. Dotychczasowe duże nawet udziały w rynkach poszczególnych krajów UE zmniejszają się, jeśli rynek Unii Europejskiej potraktuje się
konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów.<br>Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, ponieważ wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i jego pozycja negocjacyjna względem dostawców. Analiza udziałów rynkowych na rynku Unii Europejskiej powinna być obecnie zweryfikowana, ponieważ w wyniku rozwoju procesu integracji i wprowadzania zasad jednolitego rynku wewnętrznego zmienia się sytuacja przedsiębiorstw.<br>Powinno nastąpić przewartościowanie tych wskaźników. Dotychczasowe duże nawet udziały w rynkach poszczególnych krajów UE zmniejszają się, jeśli rynek Unii Europejskiej potraktuje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego