linię, "słuchowca" poinformuje o cichym silniku i stereofonicznym radiu, a "człowiekowi emocji" zaproponuje przejażdżkę autem. Zdaniem specjalistów, "wzrokowcom" najłatwiej sprzedać przedmioty ładne i zbyteczne - biżuterię, drogi samochód, futro, dzieło sztuki - "słuchowcom" - "rzeczy trudno wymierne" np. ubezpieczenia, a "ludziom emocji" wszystko, co wiąże się z dotykiem i uczuciami. - Większość klientów to "wzrokowcy", tworzący w wyobraźni minifilm z sobą w roli głównej, np. jak używają nowego odkurzacza, perfum czy siedzą za kierownicą eleganckiego samochodu - uważa Zuzanna Celmer.<br> Ze sprzedażą bezpośrednią wiąże się wiele zachowań i wyrażeń, które układają się w specyficzny dekalog akwizytora. Nie ma większego znaczenia, jaki towar się oferuje - podobne techniki