podoficerom i oficerom którzy szkolą żołnierzy pewnego minimum wiadomości psychologicznych, umożliwi im oparcie metodyki szkolenia ogniowego na podstawach naukowych, a nie tylko na własnej intuicji.<br>Następnym ważnym problemem wymagającym umiejętnego rozwiązania jest zagadnienie selekcji i przydzielenia żołnierzy do odpowiednich specjalności wojskowych. Tam, gdzie wymagana jest najwyższa sprawność fizyczna, wzrokowa i wzrokowo-ruchowa, powinni być kierowani żołnierze, u których sprawność funkcji psycho-fizjologicznych i anatomicznych nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Dotyczy to przede wszystkim doboru celowniczych rkm, ckm, armat, obserwatorów, zwiadowców, kierowców samochodów i innych.<br>Korzyści z wszechstronnej analizy psychologicznej wymienionych problemów będą niewątpliwie bardzo duże.</div><br><br><br><page nr=62><br><div>Ppłk dypl. <au>JÓZEF RÓŻYCKI</au><br><tit>KILKA UWAG O