Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Nawet jeśli ktoś mówi cały dzień, nic nie
opuszcza jego warg, ponieważ tak naprawdę nie powiedział ani jednego
słowa". Dongshan Liangjie (jap. Tozan Ryo kai, 807-869) zapytał: "Któż
może się równać z tym, kogo nie wiąże a n i b y t, a n i n i e b y t?".

Także w wypowiedziach dotyczących 'natury buddy' stosowana jest
'logika paradoksu', ponieważ dostąpienie 'oświecenia' jest równoznaczne
z przejawieniem 'natury buddy'. Bassui Tokusho nauczał: "'Natura buddy'
waszego umysłu ani się nie narodziła, ani nie umrze, nie jest ani bytem, ani
niebytem, ani 'pustką', ani formą. Nie odczuwa ona ani przyjemności, ani
Nawet jeśli ktoś mówi cały dzień, nic nie <br>opuszcza jego warg, ponieważ tak naprawdę nie powiedział ani jednego <br>słowa".&lt;/&gt; Dongshan Liangjie (jap. Tozan Ryo kai, 807-869) zapytał: &lt;q&gt;"Któż <br>może się równać z tym, kogo nie wiąże a n i b y t, a n i n i e b y t?".&lt;/&gt; <br>&lt;page nr=169&gt;<br>Także w wypowiedziach dotyczących 'natury buddy' stosowana jest <br>'logika paradoksu', ponieważ dostąpienie 'oświecenia' jest równoznaczne <br>z przejawieniem 'natury buddy'. Bassui Tokusho nauczał: &lt;q&gt;"'Natura buddy' <br>waszego umysłu ani się nie narodziła, ani nie umrze, nie jest ani bytem, ani <br>niebytem, ani 'pustką', ani formą. Nie odczuwa ona ani przyjemności, ani
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego