Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Anglade - umiejętnie cieniujący wieloznaczność postaci Karola IX, Daniel Auteuil - zapowiadający przyszłą siłę Henryka z Navarry, wreszcie w roli Henryka Walezego przykuwający uwagę Pascal Greggory, nie znany u nas aktor Erica Rohmera.
Zdumiewającą klęską okazała się za to tytułowa rola Isabelle Adjani.
Niegdyś - objawienie francuskiego kina, w wieku 20 lat zaledwie z powodzeniem kreująca starsze od siebie bohaterki "Miłości Adeli H." czy "Lokatora" - teraz, dobiegając czterdziestki, okazuje się całkowicie bezradna w roli dwudziestolatki.
Premiera filmu na nowo obudziła spór wokół arcyciekawej tytułowej postaci.
W swojej epoce Margot uchodziła nie tylko za najpiękniejszą, ale i za najinteligentniejszą kobietę Europy; jej przymioty wysławiali Brantome
Anglade - umiejętnie cieniujący wieloznaczność postaci Karola IX, Daniel Auteuil - zapowiadający przyszłą siłę Henryka z Navarry, wreszcie w roli Henryka Walezego przykuwający uwagę Pascal Greggory, nie znany u nas aktor Erica Rohmera.<br>Zdumiewającą klęską okazała się za to tytułowa rola Isabelle Adjani.<br>Niegdyś - objawienie francuskiego kina, w wieku 20 lat zaledwie z powodzeniem kreująca starsze od siebie bohaterki "Miłości Adeli H." czy "Lokatora" - teraz, dobiegając czterdziestki, okazuje się całkowicie bezradna w roli dwudziestolatki.<br>Premiera filmu na nowo obudziła spór wokół arcyciekawej tytułowej postaci.<br>W swojej epoce Margot uchodziła nie tylko za najpiękniejszą, ale i za najinteligentniejszą kobietę Europy; jej przymioty wysławiali Brantome
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego