Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
człowieka, okazuje charakter całkiem niezależny.
Cechy zamku tym mocniej ważą na fabule i tym bardziej podkreślają rangę scenografii, że ujawniają się w tekście głównym stopniowo. Więcej niż z didaskaliów można się dowiedzieć o zamku w dramatach Słowackiego z uwag rozsianych w tekście głównym, wygląd budowli jakby rozwija się w oczach z biegiem akcji. Wraz z dojrzewaniem zbrodniczych zamysłów zmienia się oświetlenie, podkreślając groźne akcenty w wyglądzie pomieszczeń (najwyraziściej w Balladynie), wyłaniają się stosowne rekwizyty (jak "porcelana" na kominku, którą "rozciska w dłoni" rozwścieczony Wielki Książę w Kordianie).
I znów nasuwa się porównanie sceny i lektury: zamek w romantycznym teatrze to o wiele
człowieka, okazuje charakter całkiem niezależny.<br>Cechy zamku tym mocniej ważą na fabule i tym bardziej podkreślają rangę scenografii, że ujawniają się w tekście głównym stopniowo. Więcej niż z didaskaliów można się dowiedzieć o zamku w dramatach Słowackiego z uwag rozsianych w tekście głównym, wygląd budowli jakby rozwija się w oczach z biegiem akcji. Wraz z dojrzewaniem zbrodniczych zamysłów zmienia się oświetlenie, podkreślając groźne akcenty w wyglądzie pomieszczeń (najwyraziściej w Balladynie), wyłaniają się stosowne rekwizyty (jak "porcelana" na kominku, którą "rozciska w dłoni" rozwścieczony Wielki Książę w Kordianie).<br>I znów nasuwa się porównanie sceny i lektury: zamek w romantycznym teatrze to o wiele
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego