Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
po kolei.
3. Definicja celu, który chcemy osiągnąć poprzez podjęcie jakiegoś działania, musi być zrelatywizowana do zbioru - nazwijmy go E - zdarzeń, jakie mogą zajść, gdy działanie to zostanie podjęte. Jest oczywiście niemożliwością wymienienie - a nawet wyobrażenie sobie - wszystkich następstw danego działania. Zbiór E jest więc wyodrębniony, do pewnego stopnia arbitralnie, z klasy takich następstw: mówimy, że nie interesują nas inne możliwe zdarzenia, że są one nieistotne z punktu widzenia celu, jaki mamy na myśli. Określenie celu polega wówczas na udzieleniu odpowiedzi na następujące pytanie w odniesieniu do każdego e ­ E : w jakim stopniu cel zostanie osiągnięty, gdy zajdzie e ? Kwestię tę można
po kolei.<br> 3. Definicja celu, który chcemy osiągnąć poprzez podjęcie jakiegoś działania, musi być zrelatywizowana do zbioru - nazwijmy go E - zdarzeń, jakie mogą zajść, gdy działanie to zostanie podjęte. Jest oczywiście niemożliwością wymienienie - a nawet wyobrażenie sobie - wszystkich następstw danego działania. Zbiór E jest więc wyodrębniony, do pewnego stopnia arbitralnie, z klasy takich następstw: mówimy, że nie interesują nas inne możliwe zdarzenia, że są one nieistotne z punktu widzenia celu, jaki mamy na myśli. Określenie celu polega wówczas na udzieleniu odpowiedzi na następujące pytanie w odniesieniu do każdego e ­ E : w jakim stopniu cel zostanie osiągnięty, gdy zajdzie e ? Kwestię tę można
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego