Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Wrocławska
Nr: 13.01
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1999
oddział Polskich Kolei Państwowych, kiedy brakuje mu lokomotyw elektrycznych. Gdy autobus szynowy jest wykorzystywany w Jeleniej Górze, na trasach lokalnych okręgu wałbrzyskiego muszą jeździć lokomotywy spalinowe. Samochód jest trzyczłonowy, napędzany dwoma ekologicznymi silnikami spalinowymi. - PKP wiąże z takimi autobusami duże nadzieje, bo wyjazdy lokomotyw na trasy lokalne nie opłacają się z powodu małej liczby pasażerów - mówi Edward Wiśniewski, naczelnik sekcji działu eksploatacji taboru trakcyjnego PKP w Wałbrzychu. - Autobusy są więc bardziej ekonomiczne. PKP ma ich jednak na razie zaledwie kilka: dwa takie pojazdy kursują tylko w Gdańsku i Chojnicach. Zakup większej liczby pojazdów szynowych wiąże się ze znacznymi wydatkami. Mimo to zarząd
oddział Polskich Kolei Państwowych, kiedy brakuje mu lokomotyw elektrycznych. Gdy autobus szynowy jest wykorzystywany w Jeleniej Górze, na trasach lokalnych okręgu wałbrzyskiego muszą jeździć lokomotywy spalinowe. Samochód jest trzyczłonowy, napędzany dwoma ekologicznymi silnikami spalinowymi. - PKP wiąże z takimi autobusami duże nadzieje, bo wyjazdy lokomotyw na trasy lokalne nie opłacają się z powodu małej liczby pasażerów - mówi Edward Wiśniewski, naczelnik sekcji działu eksploatacji taboru trakcyjnego PKP w Wałbrzychu. - Autobusy są więc bardziej ekonomiczne. PKP ma ich jednak na razie zaledwie kilka: dwa takie pojazdy kursują tylko w Gdańsku i Chojnicach. Zakup większej liczby pojazdów szynowych wiąże się ze znacznymi wydatkami. Mimo to zarząd
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego