Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
celu stworzenia odpowiedniego typu ekspresji, a także przekształceniom ­ zwłaszcza
rytmicznym, niekiedy zaś interwałowym. Również zróżnicowanie fakturalne mszy
­ wybór określonej faktury, środków technicznych, wiąże się z odpowiednią funkcją
motywu, typem ekspresji, obszarem symboliki właśnie. Motyw inicjalny pieśni
pełni zróżnicowaną funkcję i jest nosicielem niejednorodnej symboliki, wykorzystywany
jako motyw błagalny w Kyrie, z użyciem 3-głosowej imitacji ścisłej (s. 2) i
stretta (s. 3), motyw mistycznej tajemnicy z symboliczną funkcją imitacji Deum
de Deo (s. 12), bądź jako motyw Wszechmocnego, z symbolicznie użytą fakturą
zdwojeń unisonowych (Credo, s.11). Partia organowa na ogół dwoi materiał chóru,
lecz nie w sposób mechaniczny, raczej na zasadzie
celu stworzenia odpowiedniego typu ekspresji, a także przekształceniom ­ zwłaszcza <br>rytmicznym, niekiedy zaś interwałowym. Również zróżnicowanie fakturalne mszy <br>­ wybór określonej faktury, środków technicznych, wiąże się z odpowiednią funkcją <br>motywu, typem ekspresji, obszarem symboliki właśnie. Motyw inicjalny pieśni <br>pełni zróżnicowaną funkcję i jest nosicielem niejednorodnej symboliki, wykorzystywany <br>jako motyw błagalny w Kyrie, z użyciem 3-głosowej imitacji ścisłej (s. 2) i <br>stretta (s. 3), motyw mistycznej tajemnicy z symboliczną funkcją imitacji Deum <br>de Deo (s. 12), bądź jako motyw Wszechmocnego, z symbolicznie użytą fakturą <br>zdwojeń unisonowych (Credo, s.11). Partia organowa na ogół dwoi materiał chóru, <br>lecz nie w sposób mechaniczny, raczej na zasadzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego