Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 3
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
takiego wrażenia, gdyby nie czystość formy, jej spójność z treścią, ekspresyjność. Duże wrażenie robi "Ukrzyżowanie", z uskrzydlonym Chrystusem patrzącym na Ziemię, "Wizyta" - z fragmentem postaci (urwanym tułowiem) siedzącym na krześle czy "Spotkanie III" - spotkanie odwróconych do siebie tyłem postaci - kobiety i mężczyzny, spotkanie bardzo dramatyczne. Wydaje się, że osoby te za chwilę spłoną.
Uwagę przykuwają tkaniny, które także są swoistą rzeźbą, przestrzenną strukturą. Urzekł mnie cykl trzech prac ze skóry, pt. "Przejścia", z wplecionymi butami czy pasami od plecaka, należącymi kiedyś do artysty.

Władysław Klamerus urodził się w Zakopanem. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowniach prof. S. Kulona i
takiego wrażenia, gdyby nie czystość formy, jej spójność z treścią, ekspresyjność. Duże wrażenie robi "Ukrzyżowanie", z uskrzydlonym Chrystusem patrzącym na Ziemię, "Wizyta" - z fragmentem postaci (urwanym tułowiem) siedzącym na krześle czy "Spotkanie III" - spotkanie odwróconych do siebie tyłem postaci - kobiety i mężczyzny, spotkanie bardzo dramatyczne. Wydaje się, że osoby te za chwilę spłoną.<br>Uwagę przykuwają tkaniny, które także są swoistą rzeźbą, przestrzenną strukturą. Urzekł mnie cykl trzech prac ze skóry, pt. "Przejścia", z wplecionymi butami czy pasami od plecaka, należącymi kiedyś do artysty.<br><br>Władysław Klamerus urodził się w Zakopanem. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowniach prof. S. Kulona i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego