Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
koncepcji teoretycznych i rozwiązań praktycznych. Należą do nich: K.Ishikawa, W.E.Conway, J.S.Oakland, M. Imai, J.F. Halpin, W. Masing, G. Taguchi, D. Shainin, M.D. Seghezzi. Zastosowanie regionalnej perspektywy w badaniu zarządzania jakością prowadzi do wyróżnienia trzech charakterystycznych "kultur" tego zarządzania: japońskiej, amerykańskiej i zachodnioeuropejskiej. Mimo zachodzących procesów globalizacji i uniwersalizacji podejść, można zauważyć różnice w implementacji różnych idei, metod i narzędzi zarządzania jakością - w przedsiębiorstwach japońskich, amerykańskich czy zachodnioeuropejskich. Ze względu na relatywnie mniejsze różnice pomiędzy amerykańską (model liberalny) i zachodnioeuropejską (model biurokratyczny) kulturą zarządzania, poniżej zostaną zasygnalizowane różnice występujące w tych kulturach (model zachodni) w
koncepcji teoretycznych i rozwiązań praktycznych. Należą do nich: K.Ishikawa, W.E.Conway, J.S.Oakland, M. Imai, J.F. Halpin, W. Masing, G. Taguchi, D. Shainin, M.D. Seghezzi. Zastosowanie regionalnej perspektywy w badaniu zarządzania jakością prowadzi do wyróżnienia trzech charakterystycznych "kultur" tego zarządzania: japońskiej, amerykańskiej i zachodnioeuropejskiej. Mimo zachodzących procesów globalizacji i uniwersalizacji podejść, można zauważyć różnice w implementacji różnych idei, metod i narzędzi zarządzania jakością - w przedsiębiorstwach japońskich, amerykańskich czy zachodnioeuropejskich. Ze względu na relatywnie mniejsze różnice pomiędzy amerykańską (model liberalny) i zachodnioeuropejską (model biurokratyczny) kulturą zarządzania, poniżej zostaną zasygnalizowane różnice występujące w tych kulturach (model zachodni) w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego