Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 21.11
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
się egzaminem Cambridge - mówi Ryszard Matuszewski, dyrektor szkoły. Część uczniów zdaje międzynarodową maturę (na świecie przeprowadza ją 700 szkół średnich), co zobowiązuje nie tylko do bardziej intensywnej nauki, ale także do rozwijania zainteresowań pozaszkolnych niezależnie od tego, czy będzie to gra w tenisa czy śpiew w chórze. Prywatne szkoły średnie zaczynają przypominać minipaństwa, gdzie władzę sprawują nauczyciele, rodzice i uczniowie. - Wychowujemy ludzi, którzy powinni radzić sobie w systemie demokratycznym. Stworzyliśmy więc małą rzeczpospolitą z własną konstytucją, sądem i sejmem - twierdzi Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie. Starczewska, znana polonistka i uczestniczka obrad "okrągłego stołu", zasłynęła z niekonwencjonalnych metod
się egzaminem Cambridge - mówi Ryszard Matuszewski, dyrektor szkoły. Część uczniów zdaje międzynarodową maturę (na świecie przeprowadza ją 700 szkół średnich), co zobowiązuje nie tylko do bardziej intensywnej nauki, ale także do rozwijania zainteresowań pozaszkolnych niezależnie od tego, czy będzie to gra w tenisa czy śpiew w chórze. Prywatne szkoły średnie zaczynają przypominać minipaństwa, gdzie władzę sprawują nauczyciele, rodzice i uczniowie. - Wychowujemy ludzi, którzy powinni radzić sobie w systemie demokratycznym. Stworzyliśmy więc małą rzeczpospolitą z własną konstytucją, sądem i sejmem - twierdzi Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie. Starczewska, znana polonistka i uczestniczka obrad "okrągłego stołu", zasłynęła z niekonwencjonalnych metod
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego