Typ tekstu: Książka
Autor: Bendyk Edwin
Tytuł: Zatruta studnia
Rok: 2002
są najgłębsze podstawy bytu. Starą figurą symboliczną dla tego uczucia jest "zatruta studnia". To przeciwieństwo czystego źródła, z którego tryska woda życia. Bezpieczne, czyste źródło symbolizowane choćby przez pustynne oazy jest warunkiem społecznego ładu i rozwoju. Wspólnota może istnieć tylko wówczas, gdy ma dostęp do wody. Ochrona źródła to podstawowe zadanie wspólnoty, Obcy to ten, kto chce je zatruć. Ta mityczna świadomość znajdująca odbicie u ludów pierwotnych powraca w formie nowoczesnej na przykład u wielkiego myśliciela politycznego, Tomasza Hobbesa. Przedstawiając w Lewiatanie swoją teorię państwa i stosunków społecznych, pisze wyraźnie, że poddani suwerena mają prawo do buntu, gdy suweren nie jest
są najgłębsze podstawy bytu. Starą figurą symboliczną dla tego uczucia jest "zatruta studnia". To przeciwieństwo czystego źródła, z którego tryska woda życia. Bezpieczne, czyste źródło symbolizowane choćby przez pustynne oazy jest warunkiem społecznego ładu i rozwoju. Wspólnota może istnieć tylko wówczas, gdy ma dostęp do wody. Ochrona źródła to podstawowe zadanie wspólnoty, Obcy to ten, kto chce je zatruć. Ta mityczna świadomość znajdująca odbicie u ludów pierwotnych powraca w formie nowoczesnej na przykład u wielkiego myśliciela politycznego, Tomasza Hobbesa. Przedstawiając w Lewiatanie swoją teorię państwa i stosunków społecznych, pisze wyraźnie, że poddani suwerena mają prawo do buntu, gdy suweren nie jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego