Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
miłości, braterstwie i szacunku. Chociaż Kościół całkowicie odrzuca postawę ateizmu, to jednak ze względu na wspólną troskę o świat, w którym żyją razem wierzący i niewierzący, podejmuje dialog z tymi, którzy w swoim życiu dokonali innego wyboru".

To bardzo ważne słowa, bo niewierzący w katolickim słowniku często określani są jako "zagubieni", tak jakby ateizm czy agnostycyzm nie mógł być kwestią wyboru, ale jakiegoś błędu czy życiowej pomyłki.

"Człowiek niewierzący, który żyje w społeczeństwie głęboko katolickim, ma przede wszystkim potrzebę uznania, zaakceptowania tego, że jest niewierzący. Nie warto tłumaczyć mu, że jest wierzący, tylko o tym nie wie, albo że się przekona
miłości, braterstwie i szacunku. Chociaż Kościół całkowicie odrzuca postawę ateizmu, to jednak ze względu na wspólną troskę o świat, w którym żyją razem wierzący i niewierzący, podejmuje dialog z tymi, którzy w swoim życiu dokonali innego wyboru".<br><br>To bardzo ważne słowa, bo niewierzący w katolickim słowniku często określani są jako "zagubieni", tak jakby ateizm czy agnostycyzm nie mógł być kwestią wyboru, ale jakiegoś błędu czy życiowej pomyłki.<br><br>"Człowiek niewierzący, który żyje w społeczeństwie głęboko katolickim, ma przede wszystkim potrzebę uznania, zaakceptowania tego, że jest niewierzący. Nie warto tłumaczyć mu, że jest wierzący, tylko o tym nie wie, albo że się przekona
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego