Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.16
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Do najgwałtowniejszych doszło we Francji. Paryską premierę poprzedziły koktajle Mołotowa i starcia z policją, byli ranni; w Cinema St. Michel padły strzały, rannych zostało trzynaście osób.
W wielu krajach wprowadzono ograniczenia w dystrybucji filmu, a w Izraelu, w państwie, które początkowo chciało użyczyć Martinowi Scorsese swoich plenerów do nakręcenia filmu, zakazano jego rozpowszechniania. Do tej pory film nie był wyświetlany w polskich kinach. Dopiero niedawno można było go obejrzeć w programie jednej z telewizji cyfrowych.
Wybitny amerykański twórca, dokonując ekranizacji zakazanej przez Watykan powieści Greka Kazantzakisa, został oskarżony o zaprzeczanie boskości osoby Chrystusa. Scorsese pokazał Chrystusa jako człowieka ułomnego, przeżywającego fantazję
Do najgwałtowniejszych doszło we Francji. Paryską premierę poprzedziły koktajle Mołotowa i starcia z policją, byli ranni; w Cinema St. Michel padły strzały, rannych zostało trzynaście osób.<br>W wielu krajach wprowadzono ograniczenia w dystrybucji filmu, a w Izraelu, w państwie, które początkowo chciało użyczyć Martinowi Scorsese swoich plenerów do nakręcenia filmu, zakazano jego rozpowszechniania. Do tej pory film nie był wyświetlany w polskich kinach. Dopiero niedawno można było go obejrzeć w programie jednej z telewizji cyfrowych.<br>Wybitny amerykański twórca, dokonując ekranizacji zakazanej przez Watykan powieści Greka Kazantzakisa, został oskarżony o zaprzeczanie boskości osoby Chrystusa. Scorsese pokazał Chrystusa jako człowieka ułomnego, przeżywającego fantazję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego