Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
nie profesjonalizm, lecz lokalna wyobraźnia twórców, oryginalność spojrzenia, wrażliwość.

Charakterystycznym przykładem kina popularnego, czerpiącego inspirację z lokalnego folkloru, może być Noc akordeonisty Kolumbijczyka Caetano Veloso, z piękną Iris Oyolą, gwiazdą tamtejszej kinematografii. Siła tego filmu polega na umiejętności tworzenia mitu na oczach widza. Bohaterem Nocy... jest młody chłopak, akordeonista beznadziejnie zakochany w narzeczonej z sąsiedniej wsi. Niewinność chłopca i wierność ukochanej kobiecie zostają poddane próbie, gdy w domu narzeczonej zjawia się nieznana nikomu kuzynka. Historia związku akordeonisty i nieznajomej jest współczesną wersją mitu o Hipolicie poślubiającym nimfę Egerię. Ich romans to kontrapunkt rzeczywistości, w której uczucia tracą swój metafizyczny wymiar.

Podobnych
nie profesjonalizm, lecz lokalna wyobraźnia twórców, oryginalność spojrzenia, wrażliwość.<br><br> Charakterystycznym przykładem kina popularnego, czerpiącego inspirację z lokalnego folkloru, może być Noc akordeonisty Kolumbijczyka Caetano Veloso, z piękną Iris Oyolą, gwiazdą tamtejszej kinematografii. Siła tego filmu polega na umiejętności tworzenia mitu na oczach widza. Bohaterem Nocy... jest młody chłopak, akordeonista beznadziejnie zakochany w narzeczonej z sąsiedniej wsi. Niewinność chłopca i wierność ukochanej kobiecie zostają poddane próbie, gdy w domu narzeczonej zjawia się nieznana nikomu kuzynka. Historia związku akordeonisty i nieznajomej jest współczesną wersją mitu o Hipolicie poślubiającym nimfę Egerię. Ich romans to kontrapunkt rzeczywistości, w której uczucia tracą swój metafizyczny wymiar.<br><br> Podobnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego