Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 22
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
oddzielny gatunek sztuki scenicznej, dość popularny w krajach Zachodu, jest u nas praktycznie nie znany (poza jedną wizytą Piny Bausch przed laty we Wrocławiu). W "Bonjour Madame..." Alaina Platela sekwencje baletowe i, by tak rzec, gimnastyczne wypływają wprost ze zwykłych czynności życiowych i w nie wracają; ruch wzbudza się i zamiera w pozornie nieskoordynowany sposób. Krzyżują się gatunki: wzniosła aria z "Xerxesa" Haendla służy jako podkład rytmicznych ćwiczeń, ktoś tańczy na pointach, ale w grubych butach. Ktoś wygłasza pełne frazesów przemówienie, ktoś parodiuje gwiazdy MTV i przeboje rozpoznawane natychmiast przez młodszą część widowni. Chłopak i dziewczyna balansują w ryzykownych pozach nad
oddzielny gatunek sztuki scenicznej, dość popularny w krajach Zachodu, jest u nas praktycznie nie znany (poza jedną wizytą Piny Bausch przed laty we Wrocławiu). W "Bonjour Madame..." Alaina Platela sekwencje baletowe i, by tak rzec, gimnastyczne wypływają wprost ze zwykłych czynności życiowych i w nie wracają; ruch wzbudza się i zamiera w pozornie nieskoordynowany sposób. Krzyżują się gatunki: wzniosła aria z "Xerxesa" Haendla służy jako podkład rytmicznych ćwiczeń, ktoś tańczy na pointach, ale w grubych butach. Ktoś wygłasza pełne frazesów przemówienie, ktoś parodiuje gwiazdy MTV i przeboje rozpoznawane natychmiast przez młodszą część widowni. Chłopak i dziewczyna balansują w ryzykownych pozach nad
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego