Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
ono we własne myślenie i życie z dużymi wahaniami i oporami. Brak mu odwagi "zatracenia się" w naśladowaniu Pana. Łatwo zapomina o przestrodze Chrystusa: "Bo kto chce zachować swoje życie, straci je; a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je" (Mt 16, 25). Słowa te następują po trzykrotnej zapowiedzi przez samego Jezusa Jego męki, śmierci i zmartwychwstania. Odnoszą się one nie tylko do poszczególnego człowieka. Należy je odnieść również do Kościoła jako wspólnoty wierzących. Obecność Boga wśród ludzi naznaczona została zdolnością wyrzeczenia, uniżenia i służby. On sam obrał taki sposób postępowania, zaprzeczający wszelkiemu triumfalizmowi. Źródłem triumfalizmu jest fałszywe rozumienie
ono we własne myślenie i życie z dużymi wahaniami i oporami. Brak mu odwagi "zatracenia się" w naśladowaniu Pana. Łatwo zapomina o przestrodze Chrystusa: "Bo kto chce zachować swoje życie, straci je; a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je" (Mt 16, 25). Słowa te następują po trzykrotnej zapowiedzi przez samego Jezusa Jego męki, śmierci i zmartwychwstania. Odnoszą się one nie tylko do poszczególnego człowieka. Należy je odnieść również do Kościoła jako wspólnoty wierzących. Obecność Boga wśród ludzi naznaczona została zdolnością wyrzeczenia, uniżenia i służby. On sam obrał taki sposób postępowania, zaprzeczający wszelkiemu triumfalizmowi. Źródłem triumfalizmu jest fałszywe rozumienie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego