Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
Burgess, którą grała zupełnie na odwrót Eileen Crowe, aktorka szlachetna, najstarsza członkini zespołu, pamiętająca wczesne, bohaterskie lata The Abbey Theatre, kiedy był on nie tylko symbolem "odrodzenia irlandzkiego", ale i szyldem tak sławnym na obu stronach Atlantyku, jak jest do dzisiaj (także już bez pełnego uzasadnienia) Moskiewski Teatr Artystyczny.
Prowincjonalne zapóźnienie szczególniej uderzało w kształcie plastycznym przestawień irlandzkich. Należał on do przebrzmiałej konwencji realizmu mechanicznie kopiującego rzeczywistość na scenie, zamiast dokonywać w niej wyboru, artystycznie ją interpretować i komponować. Najwyraźniej Irlandczycy nic nie słyszeli o doświadczeniach polskiego neorealizmu i innych podobnych.

Teatr Współczesny z Warszawy

Na zaproszenie Polaków do uczestnictwa w
Burgess, którą grała zupełnie na odwrót Eileen Crowe, aktorka szlachetna, najstarsza członkini zespołu, pamiętająca wczesne, bohaterskie lata The Abbey Theatre, kiedy był on nie tylko symbolem "odrodzenia irlandzkiego", ale i szyldem tak sławnym na obu stronach Atlantyku, jak jest do dzisiaj (także już bez pełnego uzasadnienia) Moskiewski Teatr Artystyczny.<br>Prowincjonalne zapóźnienie szczególniej uderzało w kształcie plastycznym przestawień irlandzkich. Należał on do przebrzmiałej konwencji realizmu mechanicznie kopiującego rzeczywistość na scenie, zamiast dokonywać w niej wyboru, artystycznie ją interpretować i komponować. Najwyraźniej Irlandczycy nic nie słyszeli o doświadczeniach polskiego neorealizmu i innych podobnych.<br><br>&lt;tit&gt;Teatr Współczesny z Warszawy&lt;/&gt;<br><br>Na zaproszenie Polaków do uczestnictwa w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego