Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
W dramatach, które przeznaczał na scenę, przestrzeń była organizowana wyraźnie pod kątem realnych możliwości teatru. Sceny wyraźnie określonej: większość sztuk przeznaczał dla Théâtre Français. Nie najlepiej był ów teatr wyposażony w dekoracje. Przypomnijmy, że piękne inscenizacje były w Paryżu specjalnością Opery, efektowne - Cyrku Olimpijskiego.



Grozę wprowadza na scenę również sztafaż, zapożyczony z rekwizytorni rewolucji. Szafot, gilotyna, topór, sceny dekapitacji itp. - często się pojawiają, ale wszystkie związane z tymi rekwizytami makabryczne wydarzenia są albo przeniesione za scenę (podobnie jak potem u Słowackiego w Śnie srebrnym Salomei - można je sobie wyobrazić wspomagając wyobraźnię na przykład malarstwem Géricault), albo są obrazowo wprowadzane tylko do
W dramatach, które przeznaczał na scenę, przestrzeń była organizowana wyraźnie pod kątem realnych możliwości teatru. Sceny wyraźnie określonej: większość sztuk przeznaczał dla Théâtre Français. Nie najlepiej był ów teatr wyposażony w dekoracje. Przypomnijmy, że piękne inscenizacje były w Paryżu specjalnością Opery, efektowne - Cyrku Olimpijskiego.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Grozę wprowadza na scenę również sztafaż, zapożyczony z rekwizytorni rewolucji. Szafot, gilotyna, topór, sceny dekapitacji itp. - często się pojawiają, ale wszystkie związane z tymi rekwizytami makabryczne wydarzenia są albo przeniesione za scenę (podobnie jak potem u Słowackiego w Śnie srebrnym Salomei - można je sobie wyobrazić wspomagając wyobraźnię na przykład malarstwem Géricault), albo są obrazowo wprowadzane tylko do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego