Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
widzenie płaszczyznowe. Nawet jeśli widzimy z dalszej odległości przedmioty jako bryły trójwymiarowe, to nie dlatego, że tak je postrzegamy, lecz dlatego, że mamy o nich doświadczenie nabyte z doświadczenia.
Poruszam te zagadnienia, bo wydają mi się ważne dla procesu przestrzennego kształtowania warunkowanego percepcją wysokości i oddalenia. Na tej drodze może zarysowują się autonomiczne strefy, określające zakresy działania urbanistycznego, architektonicznego i plastycznego.
Niesłuszna jest zasada podporządkowywania malarstwa czy też rzeźby architekturze. Malarstwo - to przekaz wizualny i znaczeniowy. Każda plama barwna narusza równowagę i statykę płaszczyzny architektury. Historia malarstwa, rzeźby i architektury ujawnia nam tę wieczną walkę autonomicznych elementów tych sztuk. Wielkie syntezy
widzenie płaszczyznowe. Nawet jeśli widzimy z dalszej odległości przedmioty jako bryły trójwymiarowe, to nie dlatego, że tak je postrzegamy, lecz dlatego, że mamy o nich doświadczenie nabyte z doświadczenia.<br> Poruszam te zagadnienia, bo wydają mi się ważne dla procesu przestrzennego kształtowania warunkowanego percepcją wysokości i oddalenia. Na tej drodze może zarysowują się autonomiczne strefy, określające zakresy działania urbanistycznego, architektonicznego i plastycznego.<br> Niesłuszna jest zasada podporządkowywania malarstwa czy też rzeźby architekturze. Malarstwo - to przekaz wizualny i znaczeniowy. Każda plama barwna narusza równowagę i statykę płaszczyzny architektury. Historia malarstwa, rzeźby i architektury ujawnia nam tę wieczną walkę autonomicznych elementów tych sztuk. Wielkie syntezy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego