Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 09.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
w przypadku nowych autobusów niskopodłogowych na osiem.
ZTM płaci przewoźnikom za tzw. wozokilometry (długość trasy razy liczba autobusów). Ceny proponowane przez prywatnych przewoźników są nieco wyższe niż te płacone MZA. Dlaczego? Bo prywatne firmy kupują autobusy na własny koszt.
Ale to nie jedyny powód zamawiania prywatnych kursów. Autobusy MZA, które zastępują pojazdy prywatnych przewoźników, mogą być skierowane na inne trasy. Dzięki temu powstają nowe linie, a na szczególnie obciążonych liniach autobusy kursują częściej.
Ponad sto w ten sposób "uwolnionych" autobusów to sporo, zwłaszcza że MZA cierpi na brak pojazdów. W zeszłym roku nie kupiono ani jednego. Tymczasem żeby utrzymać na ulicach
w przypadku nowych autobusów niskopodłogowych na osiem. <br>ZTM płaci przewoźnikom za tzw. &lt;orig&gt;wozokilometry&lt;/&gt; (długość trasy razy liczba autobusów). Ceny proponowane przez prywatnych przewoźników są nieco wyższe niż te płacone MZA. Dlaczego? Bo prywatne firmy kupują autobusy na własny koszt. <br>Ale to nie jedyny powód zamawiania prywatnych kursów. Autobusy MZA, które zastępują pojazdy prywatnych przewoźników, mogą być skierowane na inne trasy. Dzięki temu powstają nowe linie, a na szczególnie obciążonych liniach autobusy kursują częściej. <br>Ponad sto w ten sposób "uwolnionych" autobusów to sporo, zwłaszcza że MZA cierpi na brak pojazdów. W zeszłym roku nie kupiono ani jednego. Tymczasem żeby utrzymać na ulicach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego