Typ tekstu: Książka
Autor: Kieniewicz Stefan
Tytuł: Historia Polski 1795-1918
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1968
zgromadzenia rzemieślnicze majstrów jednej profesji, ale w praktyce ograniczono ich funkcje do nadzoru nad szkoleniem czeladzi. Rząd przystąpił też do budowy dróg bitych rozchodzących się z Warszawy w kierunku Kalisza, Krakowa, Lublina i Kowna; w 1830 r. istniał już 1 tys. km ulepszonej nawierzchni. Gdy w 1822 r. doszło do zatargu celnego z Prusami, a stąd i do utrudnień w wywozie towarów do Gdańska, rząd przystąpił do budowy Kanału Augustowskiego, który połączył systemy Wisły i Niemna, a istniał zamiar dotarcia do Bałtyku na wschód od pruskiej granicy. Rozwój przemysłu i handlu sprzyjał tworzeniu się nowej burżuazji, złożonej z przemysłowców, bankierów, kupców
zgromadzenia rzemieślnicze majstrów jednej profesji, ale w praktyce ograniczono ich funkcje do nadzoru nad szkoleniem czeladzi. Rząd przystąpił też do budowy dróg bitych rozchodzących się z Warszawy w kierunku Kalisza, Krakowa, Lublina i Kowna; w 1830 r. istniał już 1 tys. km ulepszonej nawierzchni. Gdy w 1822 r. doszło do zatargu celnego z Prusami, a stąd i do utrudnień w wywozie towarów do Gdańska, rząd przystąpił do budowy Kanału Augustowskiego, który połączył systemy Wisły i Niemna, a istniał zamiar dotarcia do Bałtyku na wschód od pruskiej granicy. Rozwój przemysłu i handlu sprzyjał tworzeniu się nowej burżuazji, złożonej z przemysłowców, bankierów, kupców
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego