Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Statystyczny
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1967
jednej godzinie szczytu. Należy tu poczynić małe wyjaśnienie, dlaczego analizowane są tylko godziny szczytu. Jak wiadomo, przepływ klientów w systemach typu "samoobsługa" charakteryzuje się zmiennym nasileniem w zależności od pory dnia. Stąd liczba czynnych kanałów obsługi jest mniejsza w godzinach ruchu osłabionego, a większa w godzinach wzmożonego nasilenia. Jasne jest zatem, że, aby wyliczyć liczbę kanałów, które mają być zainstalowane, należy analizować przedział czasu o wzmożonym przepływie klientów.
Średni przepływ klientów w ciągu jednej godziny szczytu oszacowano na podstawie wzoru:

Wskaźniki struktury przepływu klientów zostały wyliczone na podstawie zaobserwowanych wielkości przepływu klientów w poszczególnych godzinach szczytu w systemie funkcjonującym. Zastosowano metodę
jednej godzinie szczytu. Należy tu poczynić małe wyjaśnienie, dlaczego analizowane są tylko godziny szczytu. Jak wiadomo, przepływ klientów w systemach typu "samoobsługa" charakteryzuje się zmiennym nasileniem w zależności od pory dnia. Stąd liczba czynnych kanałów obsługi jest mniejsza w godzinach ruchu osłabionego, a większa w godzinach wzmożonego nasilenia. Jasne jest zatem, że, aby wyliczyć liczbę kanałów, które mają być zainstalowane, należy analizować przedział czasu o wzmożonym przepływie klientów.<br>Średni przepływ klientów w ciągu jednej godziny szczytu oszacowano na podstawie wzoru:<br>&lt;gap&gt;<br>Wskaźniki struktury przepływu klientów zostały wyliczone na podstawie zaobserwowanych wielkości przepływu klientów w poszczególnych godzinach szczytu w systemie funkcjonującym. Zastosowano metodę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego