Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 45
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1997
sobie bynajmniej, by ci goście wnosili jakąś nową wrażliwość, własne gusta czy tematy. Wymagają, aby europejski twórca dopasował się do zasad czy sposobów myślenia, jakie tam obowiązują, a ze swej strony wniósł tylko nową energię. Kiedy oglądamy filmy europejskich reżyserów, którzy osiedli w Stanach Zjednoczonych, widzimy wyraźnie, że oni zupełnie zatracili własny "charakter pisma" - produkują jak reszta wytwórców z Hollywood.- Nawet więcej: kino europejskie, także polskie, zwłaszcza jeśli chodzi o repertuar sensacyjny, tak dalece upodabnia się do amerykańskiego wzorca, że tworzy filmy wierniejsze amerykańskim matrycom niż te produkowane w Hollywood.
- Największym niebezpieczeństwem amerykańskiego przemysłu filmowego jest to, że nie stawia na
sobie bynajmniej, by ci goście wnosili jakąś nową wrażliwość, własne gusta czy tematy. Wymagają, aby europejski twórca dopasował się do zasad czy sposobów myślenia, jakie tam obowiązują, a ze swej strony wniósł tylko nową energię. Kiedy oglądamy filmy europejskich reżyserów, którzy osiedli w Stanach Zjednoczonych, widzimy wyraźnie, że oni zupełnie zatracili własny "charakter pisma" - produkują jak reszta wytwórców z Hollywood.&lt;/.<br&gt;&lt;who1&gt;- Nawet więcej: kino europejskie, także polskie, zwłaszcza jeśli chodzi o repertuar sensacyjny, tak dalece upodabnia się do amerykańskiego wzorca, że tworzy filmy wierniejsze amerykańskim matrycom niż te produkowane w Hollywood.&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;- Największym niebezpieczeństwem amerykańskiego przemysłu filmowego jest to, że nie stawia na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego