Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
niezapomniane wrażenie na widzach. Warto przypomnieć często cytowany zapis z listu Słowackiego do matki:

O zauroczeniu paryżan nową operą świadczyły nie tylko entuzjastyczne recenzje, lecz przede wszystkim efekty finansowe. W ciągu trzech lat po premierze Roberta Diabła opera nie tylko wyszła z długów, lecz stała się przedsięwzięciem intratnym. A o zauroczeniu poetów świadczyło wprowadzanie do dramatów efektów wizualnych, które w operach widzieli.
W operze wszelkie melanże stylistyczne były możliwe, a romantyczny styl za operą najszybciej się rozpowszechniał. Gdy w teatrze tragedii obowiązywały jeszcze święcie klasyczne konwencje, opera swobodnie mieszała style, wprowadzała wdzięk fantazji, czarodziejskie przemieszania realnego z cudownością i demonizmem. Taka
niezapomniane wrażenie na widzach. Warto przypomnieć często cytowany zapis z listu Słowackiego do matki:<br>&lt;gap&gt;<br>O zauroczeniu paryżan nową operą świadczyły nie tylko entuzjastyczne recenzje, lecz przede wszystkim efekty finansowe. W ciągu trzech lat po premierze Roberta Diabła opera nie tylko wyszła z długów, lecz stała się przedsięwzięciem intratnym. A o zauroczeniu poetów świadczyło wprowadzanie do dramatów efektów wizualnych, które w operach widzieli.<br>W operze wszelkie melanże stylistyczne były możliwe, a romantyczny styl za operą najszybciej się rozpowszechniał. Gdy w teatrze tragedii obowiązywały jeszcze święcie klasyczne konwencje, opera swobodnie mieszała style, wprowadzała wdzięk fantazji, czarodziejskie przemieszania realnego z cudownością i demonizmem. Taka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego