Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
wątpliwości. Absolut nie jest dobrem, które
może istnieć tylko jako przeciwieństwo zła. Ten, kto dostąpił 'oświecenia',
obdarza 'wielkim miłosierdziem' wszystkie istoty niezależnie od tego, czy są
dobre czy złe. Nishida, uważając, że takie określenia jak Budda czy Bóg
odnoszą się do tak pojętego wymiaru absolutnego, pisał: "Bóg jako Absolut
musi zawierać w sobie absolutną negację, bo tylko wtedy może zniżyć się
nawet do tych najbardziej nikczemnych. [...] Bóg jest ukryty w sercu
najgorszego nawet grzesznika na zasadzie 'odwrotnej polaryzacji' (jap. gyaku
taio). Nie jest prawdziwym Bogiem Bóg, który jest jedynie sędzią ludzkości".
Będąc sprzecznie tożsamy z człowiekiem, Absolut "niejako okrywa sobą
naszą
wątpliwości. Absolut nie jest dobrem, które <br>może istnieć tylko jako przeciwieństwo zła. Ten, kto dostąpił 'oświecenia', <br>obdarza 'wielkim miłosierdziem' wszystkie istoty niezależnie od tego, czy są <br>dobre czy złe. Nishida, uważając, że takie określenia jak Budda czy Bóg <br>odnoszą się do tak pojętego wymiaru absolutnego, pisał: &lt;q&gt;"Bóg jako Absolut <br>musi zawierać w sobie absolutną negację, bo tylko wtedy może zniżyć się <br>nawet do tych najbardziej nikczemnych. [...] Bóg jest ukryty w sercu <br>najgorszego nawet grzesznika na zasadzie 'odwrotnej polaryzacji' (jap. gyaku <br>taio). Nie jest prawdziwym Bogiem Bóg, który jest jedynie sędzią ludzkości".&lt;/&gt; <br>Będąc sprzecznie tożsamy z człowiekiem, Absolut "niejako okrywa sobą <br>naszą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego