Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
przez The Byrds, The Beach Boy s i The Mamas & The Papas oraz nieco brzęczące gitary o folkowej proweniencji. Tymczasem Manzarka, Morrisona oraz perkusistę o jazzowych inklinacjach Johna Densmore'a i kochającego flamenco gitarzystę Robbiego Kriegera fascynował brytyjski rhythm and blues (rhem, The Animals ) i wizjonerstwo Boba Dylana. Żeby jednak uniknąć zbytniego podobieństwa, panowie musieli zrezygnować z gitarzysty basowego - próby z różnymi basistami czyniły z The Doors niemal klon The Animals. Brak basisty - rzecz właściwie niespotykana w muzyce rockowej, gdzie bas odgrywa rolę porządkującą - wyraźnie zdeterminował styl gry. Krieger często musiał trącać także struny basowe, Manzarek zaś dokupił sobie małą klawiaturę basową
przez The Byrds, The Beach Boy s i The Mamas & The Papas oraz nieco brzęczące gitary o folkowej proweniencji. Tymczasem Manzarka, Morrisona oraz perkusistę o jazzowych inklinacjach Johna Densmore'a i kochającego flamenco gitarzystę Robbiego Kriegera fascynował brytyjski rhythm and blues (rhem, The Animals ) i wizjonerstwo Boba Dylana. Żeby jednak uniknąć zbytniego podobieństwa, panowie musieli zrezygnować z gitarzysty basowego - próby z różnymi basistami czyniły z The Doors niemal klon The Animals. Brak basisty - rzecz właściwie niespotykana w muzyce rockowej, gdzie bas odgrywa rolę porządkującą - wyraźnie zdeterminował styl gry. Krieger często musiał trącać także struny basowe, Manzarek zaś dokupił sobie małą klawiaturę basową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego