Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
dlaczego mimo to mówisz, że nie znajdujesz się w stanie najwyższej
klarowności?".
Zhaozhou każe mu się ukłonić i odejść, a uczeń czyni to zbity z tropu
pewnym i spokojnym zachowaniem mistrza. Taki spokój może charakteryzować
tylko tego, kto dostąpił 'oświecenia'. Uczeń próbował zmierzyć się
z mistrzem, ale jego wycofanie się zdradza niepewność, a także to, że nie wie,
czym jest 'oświecenie'.
Powyższa interpretacja koanu nie ma nic wspólnego z "rozwiązaniem"
koanu będącym wyrazem 'oświecenia'. Teoretyczne uchwycenie struktury

rzeczywistości rządzonej przez 'logikę paradoksu' samo w sobie nie prowadzi
do zmiany w świadomości, dzięki której można "ujrzeć" rzeczywistość jako
'absolutnie sprzeczną samotożsamość'. Taka
dlaczego mimo to mówisz, że nie znajdujesz się w stanie najwyższej <br>klarowności?". <br>Zhaozhou każe mu się ukłonić i odejść, a uczeń czyni to zbity z tropu <br>pewnym i spokojnym zachowaniem mistrza. Taki spokój może charakteryzować <br>tylko tego, kto dostąpił 'oświecenia'. Uczeń próbował zmierzyć się <br>z mistrzem, ale jego wycofanie się zdradza niepewność, a także to, że nie wie, <br>czym jest 'oświecenie'. <br>Powyższa interpretacja koanu nie ma nic wspólnego z "rozwiązaniem" <br>koanu będącym wyrazem 'oświecenia'. Teoretyczne uchwycenie struktury <br>&lt;page nr=197&gt;<br>rzeczywistości rządzonej przez 'logikę paradoksu' samo w sobie nie prowadzi <br>do zmiany w świadomości, dzięki której można "ujrzeć" rzeczywistość jako <br>'absolutnie sprzeczną samotożsamość'. Taka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego