Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
lub ponad nim czy też formy wyższej rządzącej wszystkim,
jednak zakłada pewną jednorodną organizację całości, którą jest
struktura 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Z drugiej strony postuluje
istnienie rzeczywistości ponadzmysłowej, którą jest 'immanentna transcendencja'.

W filozofii zen strukturą rzeczywistości, którą może kierować się myśl,
jest 'logika paradoksu', a prawda jest rozumiana jakoo zgodność z rzeczywistością,z tym że rzeczywistością jest 'absolutnie sprzeczna samotożsamość'. W 'logice paradoksu' prawdziwy jest tylko i wyłącznie sąd paradoksowy. Nie oznacza to dowolności i chaosu, ponieważ prawdziwa jest jedynie jednoczesna afirmacja i negacja. Paradoksowa rzeczywistość nie jest ani bytem, ani niebytem - jest jednocześnie bytem i niebytem. Przepaść między myślą
lub ponad nim czy też formy wyższej rządzącej wszystkim, <br>jednak zakłada pewną jednorodną organizację całości, którą jest <br>struktura 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Z drugiej strony postuluje <br>istnienie rzeczywistości ponadzmysłowej, którą jest 'immanentna transcendencja'. <br>&lt;page nr=323&gt;<br>W filozofii zen strukturą rzeczywistości, którą może kierować się myśl, <br>jest 'logika paradoksu', a prawda jest rozumiana jakoo zgodność z rzeczywistością,z tym że rzeczywistością jest 'absolutnie sprzeczna samotożsamość'. W 'logice paradoksu' prawdziwy jest tylko i wyłącznie sąd paradoksowy. Nie oznacza to dowolności i chaosu, ponieważ prawdziwa jest jedynie jednoczesna afirmacja i negacja. Paradoksowa rzeczywistość nie jest ani bytem, ani niebytem - jest jednocześnie bytem i niebytem. Przepaść między myślą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego