Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
ważność dla podmiotu są czynnikiem autoangażującym. Centralność obiektu oraz jego bliski dystans psychologiczny wiążą się, oprócz wpływu warunków zewnętrznych, z wewnętrznymi stanami motywacyjnymi. W ujęciu Newcomba zaangażowanie łączy się z działaniem grupy motywów uznawanych przez podmiot za atrakcyjne. W wypadku motywów awersyjnych zaangażowanie jest wynikiem dążeń związanych z nadrzędnym stanem zgodności i równowagi. Koncepcja zaangażowania jako procesu motywacyjnego ukierunkowanego na redukcje niezgodności jest rozwinięta w teorii dysonansu poznawczego Leona Festingera. Dążenie do zgodności postaw, działań lub opinii powoduje, że w przypadku zaangażowania się podmiotu w taką formę zachowania, wobec której osoba ma postawę negatywną, prowadzi do wystąpienia stanu niezgodności związanego ze
ważność dla podmiotu są czynnikiem autoangażującym. Centralność obiektu oraz jego bliski dystans psychologiczny wiążą się, oprócz wpływu warunków zewnętrznych, z wewnętrznymi stanami motywacyjnymi. W ujęciu Newcomba zaangażowanie łączy się z działaniem grupy motywów uznawanych przez podmiot za atrakcyjne. W wypadku motywów awersyjnych zaangażowanie jest wynikiem dążeń związanych z nadrzędnym stanem zgodności i równowagi. Koncepcja zaangażowania jako procesu motywacyjnego ukierunkowanego na redukcje niezgodności jest rozwinięta w teorii dysonansu poznawczego Leona Festingera. Dążenie do zgodności postaw, działań lub opinii powoduje, że w przypadku zaangażowania się podmiotu w taką formę zachowania, wobec której osoba ma postawę negatywną, prowadzi do wystąpienia stanu niezgodności związanego ze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego