Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
takty 28-29) po słowach sopranu "Tam daleko, za Newą, widzę odblaski zorzy" [podkr. K.B.]. Jest to zarazem przykład zaakcentowania muzycznymi środkami żywiołów wody i ognia, poprzednio zaś także żywiołu powietrza (niebios).
Muzycznych aluzji, cytatów i replik Szostakowiczowski cykl zawiera znacznie więcej. Oto np. w Tajemnych znakach przy słowach "złoty warkocz dziewczyny" pojawia się figura będąca dosłownym cytatem motywu czołowego z Pieśni Ofelii (c - d - es - c). Z kolei silnie akcentowane kwarty, zjawiające się nieoczekiwanie na tle długo wytrzymywanych, a później stopniowo zamierających dźwięków w zakończeniu Gamajuna i Muzyki, można przyjąć w tym kontekście za symboliczne zwiastuny przeczuwanej przez podmiot
takty 28-29) po słowach sopranu "Tam daleko, za Newą, widzę odblaski zorzy" [podkr. K.B.]. Jest to zarazem przykład zaakcentowania muzycznymi środkami żywiołów wody i ognia, poprzednio zaś także żywiołu powietrza (niebios).<br>Muzycznych aluzji, cytatów i replik Szostakowiczowski cykl zawiera znacznie więcej. Oto np. w Tajemnych znakach przy słowach "złoty warkocz dziewczyny" pojawia się figura będąca dosłownym cytatem motywu czołowego z Pieśni Ofelii (c - d - es - c). Z kolei silnie akcentowane kwarty, zjawiające się nieoczekiwanie na tle długo wytrzymywanych, a później stopniowo zamierających dźwięków w zakończeniu Gamajuna i Muzyki, można przyjąć w tym kontekście za symboliczne zwiastuny przeczuwanej przez podmiot
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego