Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zwracali uwagę na dwoiste efekty ogromu sceny i widowni. Skutki pozytywne - to swoboda wprowadzania wymagających wiele miejsca efektów inscenizacyjnych, rozbudowanych elementów pejzażu, wysokich schodów, swobodnego wykorzystywania wszelkich trików technicznych, jakie były wówczas możliwe, głównie w dramatach grozy; już w 1817 roku wprowadzono na scenę tłum.
We Francji toczyły się najciekawsze zmagania dramaturgów z teatrem. Dramat został przez Wiktora Hugo, przywódcę szkoły romantycznej, ustawiony na piedestale gatunku najpełniej im odpowiadającego, za Wiktorem Hugo cała plejada jego przyjaciół i artystycznych wyznawców związała swe ambicje z dramatem i teatrem. Rzeczywiście to dramat wyznaczał bieg nurtu romantycznego. Ale spętanie go przez teatr, przez więzy niezgodne
zwracali uwagę na dwoiste efekty ogromu sceny i widowni. Skutki pozytywne - to swoboda wprowadzania wymagających wiele miejsca efektów inscenizacyjnych, rozbudowanych elementów pejzażu, wysokich schodów, swobodnego wykorzystywania wszelkich trików technicznych, jakie były wówczas możliwe, głównie w dramatach grozy; już w 1817 roku wprowadzono na scenę tłum.<br>We Francji toczyły się najciekawsze zmagania dramaturgów z teatrem. Dramat został przez Wiktora Hugo, przywódcę szkoły romantycznej, ustawiony na piedestale gatunku najpełniej im odpowiadającego, za Wiktorem Hugo cała plejada jego przyjaciół i artystycznych wyznawców związała swe ambicje z dramatem i teatrem. Rzeczywiście to dramat wyznaczał bieg nurtu romantycznego. Ale spętanie go przez teatr, przez więzy niezgodne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego